Efektowne metody zdobienia etykiet

Categories: Biznes i ekonomia.

Cze 26, 2016 // By:Piotr // No Comment

Na ryku pojawia się coraz więcej produktów, które muszą wyróżniać się na sklepowej półce. Przez to mamy opakowania z tektury litej i nie tylko,  w nietypowych kształtach, z błyszczącymi etykietami, pełne zachęcających haseł, krzykliwych kolorów… Podsumowując – miszmasz półkowy może przyprawić zdezorientowanego konsumenta o ból głowy. Z kolei producenci wiedzą, że muszą się wyróżniać, dzięki temu mają szansę trafić do odpowiedniej grupy odbiorców. Co w takim razie zrobić, żeby w gąszczu etykiet, dać się zauważyć?

Zastanów się, co pasuje do produktu

To podstawa – w końcu zupełnie inaczej powinny wyglądać etykiety produktów spożywczych, a inaczej kosmetyków. Inne wzory dobiera się także do rzeczy, które mają być skierowane do nastolatków, a inne dla osób starszych. Określ charakter swojego produktu, grupę odbiorców i to, co oferują Ci firmy zajmujące się produkcją opakowań i etykiet. Możliwości jest bardzo dużo, więc trzeba uważać, żeby nie wpaść w pułapkę i nie przesadzić z różnorakimi metodami. Nie da się ukryć, że sam projekt etykiety jest bardzo ważny. Musisz zastanowić się, czy chcesz za jej pomocą zaciekawić klienta, czy od razu poinformować go o wszystkich właściwościach produktu.

Lakier wybiórczy

To bardzo ciekawa metoda, szczególnie dla tych, którzy nie wiedzą, czy zdecydować się na matowe, czy na błyszczące opakowanie. Nie da się ukryć, że jest to elegancja metoda zdobienia i nadaje produktowi luksusowego charakteru. Często dzięki niej podkreśla się jakiś kolor bądź element etykiety. Żeby zyskać taki efekt, najpierw pokrywa się ją bardzo cienką warstwą laminatu, a później nakłada matowy lakier. Alternatywą jest użycie dwóch lakierów – błyszczącego i matowego, jednakże ta opcja nie jest zbyt trwała.

Etykiety bezklejowe

To ciekawa alternatywa dla tradycyjnych etykiet, które potrzebują kleju, aby przyczepić się do produktu. Jedyne, co musimy zapewnić to gładka powierzchnia. Etykieta przylgnie do niej za pomocą oddziaływania pola elektrostatycznego. Najlepiej sprawdza się na takich miejscach jak okna, ekrany różnego rodzaju sprzętów elektronicznych, czy szkło. Najważniejsze jest to, że można ją wielokrotnie odklejać i przyklejać, a ta nie zostawi śladów, ani się nie zniszczy.

Dla piwoszy

Etykiety piwa są przykładem tych najlepiej wykonanych. Nie tylko są atrakcyjne wizualnie, zawierają wszystkie niezbędne informacje o produkcie, ale i zaczynają być inteligentne, a to wszystko na stosunkowo małej powierzchni. Dlaczego taka etykieta jest mądra? Po prostu – działa jak termometr. Specjalna farba termochomowa zmienia kolor, gdy piwo osiągnie odpowiednią temperaturę. Dzięki temu konsumenci otrzymują swój produkt z etykietą, która ma wiele funkcji, nie ogranicza się jedynie do zachęcania do kupna i informowania.

Świat etykiet jest kolorowy i trzeba wiedzieć jak się w nim wyróżnić. Żeby być na bieżąco ze wszystkimi trendami i nowościami, kontaktuj się z firmami, które zajmują się produkcją opakowań. Pamiętaj o tym, żeby nie przesadzić – przy etykietach bardzo często mniej znaczy więcej, a minimalizm jest w modzie.

About Piotr

Browse Archived Articles by Piotr

Leave a Comment

Your email address will not be published.