Jak opakowania podnoszą atrakcyjność produktu?

Categories: Inne.

Gru 14, 2016 // By:Piotr // No Comment

Badania dowodzą, że większość ludzi to wzrokowcy. Naszą uwagę zawsze przyciąga coś, co wygląda pięknie, ma różne kolory, mieni się w słońcu czy też lśni. Nie zwracamy uwagi na to co ma brzydkie opakowanie, jest w kolorach ciemnych, nie wyróżnia się niczym na tle innych przedmiotów i w dodatku nie zachęca do zakupu. Tak samo jest ze wszystkimi opakowaniami, które mijamy w sklepie. Produkty znajdujące się w opakowaniach nieatrakcyjnych wizualnie, od razu powodują, że o danym produkcie myślimy negatywnie. Jeśli ktoś nie poświęcił zbyt wiele uwagi i czasu na jego projekt, to wtedy nie przyciąga on naszej uwagi.

Jak pakować słodycze?

produkcja opakowanKażda firma zajmująca się produkcją przykłada taką samą wagę do smaku, jak i do wyglądu swojego produktu. Idąc między półkami w supermarkecie możemy zauważyć, że za produkty, które mają zwykłe, niezbyt oryginalne opakowania, zazwyczaj są tańsze i zapłacimy nawet dwa razy mniej niż za te w kolorowych. Możemy to zaobserwować właściwie w każdym segmencie sprzedaży. Przyjrzyjmy się bliżej słodyczom. Nie ma na świecie człowieka, który nie lubiłby słodyczy. Niektórzy jedzą je tylko od wielkiego święta, inni codziennie muszą przekąsić coś słodkiego. Firmy produkujące różnego rodzaju smakołyki prześcigają się w wymyślaniu nowych połączeń smakowych tak, aby to ich produkty przyciągnęły więcej klientów. Każda firma zastanawia się także, jak pakować słodycze, aby sprzedaż, nawet po wysokiej cenie, spełniała oczekiwania. Jak przyjrzymy się opakowaniom słodkich smakołyków w sklepach zauważymy, że pomysłów na wygląd kartonika czy torebki może być naprawdę mnóstwo.

Rozpoznawalność firmy

batonyKażde opakowanie zawiera skład danego towaru oraz nazwę firmy. Kluczowe jest jej umiejscowienie. Na markę danego produktu pracuje się cały czas i każde działanie może jej pomóc lub zaszkodzić. Producentom zawsze zależy, żeby nazwa produktu była rozpoznawalna i oryginalna. Projektanci opakowań w prześcigają się w wymyślaniu coraz to nowszych kształtów raz nadruków i elementów charakteryzujących daną markę. Cukierki możemy kupić na różne okazje, ze względu na kolorowe papierki z nadrukami, na których możemy zauważyć na przykład mikołaja, kurczaczka czy też pisanki. Podobnie prezentują się batony.

Opakowania na Boże Narodzenie

opakowaniaProjektanci przygotowują opakowania na wszystkie najważniejsze święta i uroczystości. Przed Świętami Bożego Narodzenia, to one stanowią większość asortymentu. Dominujące kolory to przede wszystkim czerwień, złoto i srebro. Na Wielkanoc w sklepach znajdziemy opakowania z nadrukami baranków, kurczaków, pisanek, zajączków oraz wiosennych kwiatów. Kształty opakowań też mogą nas zaskoczyć. Kiedy zaczyna się maj, który jest miesiącem komunijnym, w sklepach na bombonierkach mamy elementy związane z Pierwszą Komunią Świętą. Klient wchodząc do takiego sklepu od razu wie, że taka bombonierka będzie świetnym prezentem, lub dodatkiem do niego. Jeśli chodzi o inne święta i uroczystości dzieje się tak samo.

Całoroczna oferta

Przez cały rok możemy w sklepach kupić bombonierki, kosze ze słodyczami, które idealnie nadają się na prezent urodzinowy czy imieninowy. Takie prezenty często nie wymagają już pakowania w papier ozdobny, ze względu na to, że producent zadbał już nie tylko o estetyczny wygląd produktu, ale dodatki w postaci kokard, lub kolorowego papieru. Opakowania to nie tylko oryginalność, ale także jakość wykonania. Nikt nie lubi niedbałych opakowań, które nie są wytrzymałe i nie zachęcają do ponownego zakupu. Doskonale wie o tym firma Joppol, która specjalizuje się w produkcji opakowań o najwyższej jakości. Dzięki ogromnej uwadze, jaką przykłada się do produktów i ich opakowań, firmy są w stanie utrzymać taką samą wysoką sprzedaż przez cały rok.

Przeczytaj także nasz wpis o historii papieru.

About Piotr

Browse Archived Articles by Piotr

Leave a Comment

Your email address will not be published.