Co to jest konwersja i jak zwiększyć jej liczbę?

Konwersja

Kilka słów o konwersji

Konwersja w marketingu internetowym odnosi się do celów osiąganych za pomocą stron internetowych. Jest to proces, zachodzący wtedy, gdy uda się przyciągnąć użytkownika na daną stronę www, na przykład poprzez ciekawe wpisy, grafiki czy wygląd strony. Konwersja na stronie internetowej oznacza wykonanie przez potencjalnego klienta określonej czynności, takiej jak kliknięcie w daną reklamę czy włożenie do koszyka produktu. Działania te są pożądane przez właściciela strony internetowej. Mówiąc inaczej, konwersja, czyli oczekiwane działania ze strony odbiorcy, które są reakcją na pewne akcje promujące stronę, dzięki narzędziom e-marketingowym, na przykład SEO czy Google AdWords.

Jaki jest cel konwersji?


Cel konwersji powinien być jasno określony. Przykładowymi celami konwersji może być dokonanie zakupu w danym sklepie internetowym, zapisanie się do newslettera, obejrzenie udostępnionego filmu, kliknięcie w baner reklamowy czy jak najdłuższe pozostanie na danej witrynie. Cele konwersji ustala się w Google Analytics, natomiast poszczególne elementy wdraża się za pośrednictwem Google Tag Manager.
Należy pamiętać, że odpowiednio dobrana konwersja przełoży się na całkiem wysoki zysk. Konwersja ma także na celu przyciągać klientów na dłużej. Dobrze, jeśli zrobią jednorazowe zakupy czy przeczytają jeden artykuł na blogu, jednak byłoby lepiej, gdyby zostali na dłuższy okres czasu. Jeśli marzysz o takich efektach, powinieneś zainwestować dobrze w pozycjonowanie oraz optymalizację stron internetowych.

Zwiększenie konwersji

Czym jest wskaźnik konwersji?


Otóż, jest to pojęcie określające ilość konwersji, jakie zaszły na liczbę osób odwiedzających stronę. Dzięki temu, można określić efektywność strony oraz ilość odwiedzających, którzy zareagowali jakoś na stronie lub dokonali zakupu. No dobrze, a czy jest jakiś sposób, aby zwiększyć ten wskaźnik? Oczywiście, że jest. Jeśli chce się zwiększyć liczbę konwersji podstawą, aby to osiągnąć jest ustalenie wcześniej wspomnianych celów. Zminimalizują one efekt pustego ruchu, czyli krótkich wejść na stronę, które nie przynoszą żadnego zysku. Od czego zależą krótkie wejścia? Czasami bywa tak, że użytkownik trafił na daną stronę, dzięki słowom kluczowym, jednak treść lub produkty znajdujące się na niej, nie odpowiadały mu. Dlatego warto popracować nad różnymi detalami, na przykład nagłówkiem, menu czy po prostu wyglądem strony. Postaraj się je zmienić tak, aby trafiały do większości grupy docelowej. Jeśli chcesz sprawić, by klient został z Tobą na dłużej, dobrym sposobem jest stworzenie zapisów do newslettera. Aby przekonać do tego użytkownika, warto zaoferować mu bonus czy rabat na następne zakupy. Aby zwiększyć liczbę konwersji na swojej stronie www możesz także zastosować metodę call to action, czyli przyciski nawołujące do kliknięcia. Możesz je umieścić bezpośrednio na stronie lub w tekście, na przykład w formie linkowania wewnętrznego. W zwiększeniu konwersji na stronie mogą pomóc także czytelne banery, mówiące o rabatach, zegar odliczający czas do końca promocji, a nawet możliwość wyboru płatności oraz dostawy zamówienia. Sposobów na zwiększenie wskaźnika konwersji jest sporo. Wybór, których użyjesz należy do ciebie.

Zapraszamy na stronę grupa-seo.pl, aby dowiedzieć się więcej informacji na temat marketingu internetowego. To właśnie przy współpracy z tą stroną powstał artykuł.

Lubi:
0 0
Wyświetlenia:
68
Kategorie artykułów:
Marketing

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *