Jakie normy powinna spełniać reklama suplementów diety?

suplementy diety

Sprzedaż suplementów diety od pewnego czasu jest regulowana prawnie. Cały proces wymaga nie tylko odpowiednich działań marketingowych opartych o odpowiednie normy, ale również polega na zbudowaniu zaufania do marki, produktu.

Key-visual jako motyw przewodni

Reklama suplementów diety wymaga kompleksowego działania. Oprócz określenia docelowej grupy odbiorców, niezwykle ważna jest również znajomość norm, które dotyczą branży. Należy bowiem mieć na uwadze, że suplementy diety to nie leki, dlatego zarówno reklama, sprzedaż i dystrybucja uregulowane są poprzez odpowiednie przepisy.
Rozpoznawalność marki to sztuka, dlatego liczy się każdy detal, co w przypadku całej serii produktów jest jeszcze trudniejsze. W takim przypadku liczy się wspólna identyfikacja wizualna, jak key-visual. Stworzenie motywu przewodniego, który pojawia się na całej serii produktów to klucz do sukcesu, który gwarantuje rozpoznawalność. Aby jednak tak się stało, trzeba stworzyć charakterystyczny motyw, który wyróżnia się na tle innych i odnosi się do konkretnej marki.
Tutaj wkraczają specjaliści od kreatywnej reklamy. Mają za zadanie stworzyć kampanię, która wyróżni się na tle konkurencji i zainteresuje potencjalnego klienta. Agencja dla firm z suplementami wykorzystuje zazwyczaj kompleksowe działania i oprócz motywów przewodnich jak KV tworzą całe kampanie reklamujące dany produkt.
Taką metodę wykorzystała Agencja Kreatywna z Wrocławia Brandgarden, przy projekcie linii visuali oraz opakowań leków okulistycznych. Rozmaite techniki i style plastyczne, iluzje i akwarele przyczyniły się do powstania charakterystycznego key-visual, co wpłynęło na sukces marki. Produkty firmy to cała seria, dlatego motyw przewodni znajduje się na każdym produkcie okulistycznym firmy. Dzięki temu symbol, grafika, barwa stała się rozpoznawalna i oryginalna.

torebka z tabletkami

Kampania reklamowa suplementów

Barwy potrafią zdziałać cuda. Odpowiednia kompozycja pozwala wywołać konkretny odbiór, co często wykorzystują twórcy reklam. Tego typu technikę wykorzystał również Brandgarden przy kampanii reklamowej znanej marki oferującej suplementy diety. Aby podkreślić status premium kolejny raz wykorzystano idealną identyfikację wizualną, która ponownie okazała się sukcesem. Odpowiednia paleta braw – biel, granat i złoto stały się znakiem rozpoznawczym marki. Uzupełnieniem kampanii był motywy natury, zdjęcia i delikatne szkice, którymi wzbogacono katalogi, plakaty i stoiska dermokonsultantek. Takie działania okazały się sukcesem, gdyż mocno wyróżniały się na tle konkurencji nie tylko elegancją, ale również delikatnością i kobiecością.

Kilka słów o regulacjach prawnych

Reklama leków i suplementów diety jest uregulowana poprzez system prawny, dlatego tworząc kampanię należy bazować na określonych normach. Dotyczy to każdego środka przekazu, bez względu czy to ulotka, media czy Internet. Dlatego działania marketingowe muszą uwzględniać następujące normy:

  • reklama suplementów diety nie może wprowadzać w błąd odbiorcy i sugerować, iż dany produkt ma działanie lecznicze
  • opis suplementów diety nie może odnosić się do leczenia chorób
  • zawsze należy podawać skład jednej tabletki oraz normy dziennego spożycia
  • wszelka terminologia dla leków jest zarezerwowana tylko dla tej branży, suplementy zatem się „spożywa”, nie „dawkuje”
  • zawsze należy umieścić klauzulę, iż dany „suplement nie może byś stosowany jako zamiennik zróżnicowanej diety”
  • nie można sugerować, iż dany produkt można stosować zamiast leku
  • reklama nie może bezpośrednio odnosić się do leków i kojarzyć się z wyrobami medycznymi
  • nie wolno również w marketingu używać wizerunku lekarzy i przedstawicieli zawodów medycznych
  • reklama suplementów diety nie może być nadawana w bloku przeznaczonym dla dzieci, zarówno w radiu jak i tv

Jak widać obostrzenia w zakresie kampanii reklamowej suplementów diety jest całkiem sporo, zatem konieczna jest wiedza w zakresie dysponowania materiałem i środkami. Dlatego agencja dla firm z suplementami diety powinna cechować się właściwym profesjonalizmem i doświadczeniem w branży.

Artykuł powstał we współpracy z agencją reklamową Brangarden.

Lubi:
1 0
Wyświetlenia:
148
Kategorie artykułów:
Marketing

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.