Co to znaczy być widocznym w Google?
Pewnie nie raz słyszałeś, że strona internetowa to nie wszystko. My także to powtórzymy. Aby strona www przynosiła korzyści nie może tylko być. Ważne jest także to czy jest ona widoczna dla użytkowników internetu. Ale co to tak właściwie znaczy? Otóż, strona internetowa powinna mieć dopasowane odpowiednie słowa kluczowe. Na przykład, prowadząc sklep z sukienkami, Twoimi frazami kluczowymi będą “sukienki damskie”, “sukienki letnie” czy “sukienka XS”. Potencjalny klient wpisując którąś z tych fraz w wyszukiwarce Google, oczekuje godnych zaufania wyników na pierwszej stronie z wynikami. Jeśli nie zadbasz o widoczność swojej witryny, ewentualny klient jej nie zauważy, ponieważ będzie ona na którejś z dalszych stron wyszukiwarki. Mało kto zagląda w te odległe zakątki internetu. Dla użytkowników liczy się to co na pierwszej stronie.
Co zrobić, aby być widocznym w Google?
Skoro wiesz już co to znaczy być widocznym w Google, pewnie chciałbyś dowiedzieć się co zrobić, aby strona firmy była widoczna dla ewentualnych przyszłych klientów. Poniżej przedstawiamy Ci kilka wskazówek.
Pisz unikalne treści – im więcej treści na stronie, tym lepiej. Możesz opowiedzieć historię firmy lub w ciekawy sposób opisać produkty, które sprzedajesz. Dobrym pomysłem jest także założenie bloga powiązanego z witryną. Na blogu możesz publikować artykuły eksperckie.
Słowa kluczowe – choć wspomniane były na początku, warto dopowiedzieć o nich coś jeszcze. Jeśli ma się już wybrane słowa kluczowe, nie można zapomnieć, aby umieścić je w tytule strony, meta opisie, a także adresach URL witryn strony.
Pozycjonowanie – składa się na nie mnóstwo działań, które na celu mają poprawienie widoczności strony www w sieci. To między innymi publikowanie unikatowych treści, optymalizacja plików graficznych, linkowanie oraz wiele innych działań.
Media społecznościowe – to właśnie tam najwięcej ludzi spędza swój wolny czas. Możesz założyć fanpage swojej firmie i publikować na nim ciekawe treści, z pewnością przyciągniesz rzesze zainteresowanych. Możesz też wykorzystać social media do zamieszczania linków do swojej witryny – to również zwiększy jej widoczność w Google.
Google Adwords – możesz także wykupić reklamę w Google Adwords. Wyświetlane są one w wyszukiwarce. Płaci się tylko za kliknięcia. Niestety, minusem są wysokie koszty reklam.
Oczywiście, jest jeszcze wiele innych sposobów, jednak wypisanie ich zajęłoby mnóstwo czasu. Jest ich naprawdę sporo. Szacuje się, że ich liczba może nawet sięgać do 1000. Oczywiście wszystkie nie są znane, ponieważ Google oficjalnie ich nie ujawnił. Dlatego pozostaje działać na podstawie tego, co już wiemy.
Korzyści, jakie zyskasz dzięki dobrej widoczności w Google
Korzyści są chyba oczywiste, jednak mimo wszystko warto o nich wspomnieć. Dzięki dobrej widoczności w Google, Twoją stronę www będzie można znaleźć nawet na pierwszej stronie wyników. Znajdując się tam, będzie w oczach internautów godna zaufania. Użytkownicy internetu z natury są leniwi, więc nie będą szukać innych stron – wejdą na Twoją. Pierwszą korzyścią na pewno będzie zwiększenie się ruchu na stronie. Jeśli w swoim sklepie oferujesz ciekawe produkty, może on przełożyć się na zwiększenie zysków. Innymi korzyściami są na przykład:
– większa rozpoznawalność
– zdobycie zaufania klientów
– rozwój biznesu
Jak widać korzyści jest wiele i marzy o nich niejeden właściciel firmy. Jednak może zamiast marzyć, warto działać?
Google wymaga czasu, Ty cierpliwości
Kiedy przejdziesz już do działania, pamiętaj – efekty nie będą widoczne od razu. Czasami na te większe trzeba poczekać kilka miesięcy. Roboty Google muszą sprawdzić czy w Twojej stronie wszystko jest w porządku oraz czy spełnia ona poszczególne wymogi. Niestety nie trwa to kilku minut. Dlatego Ty musisz uzbroić się w dużą cierpliwość i nie poddawać się po kilku tygodniach. Nawet zlecając to zadanie agencji marketingowej, tak samo należy czekać na efekty. Jednak przy pracy specjalistów ma się pewność, że wszystko zostało zrobione jak należy. Może dlatego warto poszukać odpowiedniego zespołu, który zajmie się Twoją stroną?
Artykuł powstał przy współpracy z grupa-seo.pl.