Rozpoznawalność marki w dobie internetowych kampanii informacyjnych jest podstawą wydajnego marketingu.
Dzisiejsze czasy sprzyjają dezorientacji w sferach identyfikacyjnych firm i produktów. Kopie wątpliwych jakość, upodobniające się nazwy, wzorów marek. Wszystkie te zabiegi mają na celu użyczenie wartości sprzedażowych z wypracowanych rozwiązań, opinii użytkowników jak i rozpoznawalności wypracowywanej często przez lata pracy na rzecz osób (podmiotów) trzecich .
Firmy oferujące usługi związane z zabezpieczeniem zaplecza rozpoznawalności znaku towarowego firmy i produktów, są koniecznością w współczesnych czasach. Możliwości niekontrolowanego publikowania treści graficznych jak i merytorycznych przez dowolną osobę na świecie, są oczywistym zagrożeniem . Dzięki dobrym praktyką oraz rozwijającym się możliwością identyfikacji i wyszukiwania ewentualnych fałszowanych treści, oraz egzekwowanie ich usuwania. Wszelkiego rodzaju machinacje zagranicznych producentów mających na celu wypromowanie wątpliwej jakości produktów pod egidą źle zabezpieczonej marki może skutkować zniszczeniem zaufania pokładanego przez klientów. Finansowe skutki ignorowania tego typu zagrożeń mogą okazać się bardzo wysokie, szczególnie kiedy zostały zainwestowane środki w rozpoznawalność marki.