Sztuka przekazu informacji, czyli jak skutecznie prowadzić spotkanie biznesowe, prezentacje?

Jeżeli zależy nam na szkoleniu osób na stanowiskach kierowniczych, warto postawić na szkolenia z zakresu komunikacji i innych kompetencji miękkich. Przydadzą się one podczas rozmów z podwładnymi, współpracownikami, klientami, ale także przy negocjowaniu warunków z dostawcami zewnętrznymi. Przykładem takiego szkolenia, które pozwoli na rozwijanie kompetencji kierowniczych, jest kurs z zakresu sztuki przekazu informacji. Jego głównym celem jest zdobycie umiejętności skutecznego prowadzenia spotkań biznesowych.

Umiejętność przekazywania informacji, czyli jedna z najważniejszych umiejętności lidera


Nie ma wątpliwości, że wspomniana wcześniej efektywność w komunikacji to jedna z kluczowych umiejętności kierowniczych. Szkolenia dla menadżerów i liderów powinny zatem uwzględniać jej szlifowanie. Jest to konieczne, aby każda osoba, która ukończyła dany kurs potrafiła:

  • skutecznie rozpoczynać spotkanie,
  • przekazywać w trakcie najważniejsze informacje,
  • czuć się swobodnie i pewnie,
  • dostarczać rozmówcom jasnych i zrozumiałych informacji zwrotnych na zadane pytania i padające komentarze,
  • prowadzić szkolenie w określonym czasie, czyli nie przeciągać go, ale także dobrze wykorzystać ograniczone ramy czasowe.
    Ponadto tak prowadzone szkolenie to świetna szansa na przełamanie barier związanych z wystąpieniami publicznymi i interakcją ze słuchaczami.

Dlaczego warto prowadzić szkolenia dla liderów?


Doradztwo biznesowe oraz wdrażanie planu szkoleń mają na celu przede wszystkim podnoszenie kwalifikacji pracowników firmy. Jednak to także świetna metoda na docenienie pracownika. Jest to zatem podwójna inwestycja. Coaching i rozwijanie kompetencji to równie dobry sposób motywacji co premię i nagrody — powyższe sposoby powinny być wdrażane równolegle. Plan szkoleń z kolei gwarantuje stały rozwój pracowników oraz regularne podnoszenie ich kwalifikacji. Szkolenia liderów powinny stać się zatem punktem obecnym i w strategii firmy, i w jej budżecie.

Artykuł powstał we współpracy z firmą szkoleniową integra-consulting.pl oferując szeroką gamę szkoleń dla firm.

Lubi:
1 0
Wyświetlenia:
227
Kategorie artykułów:
Biznes

Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.

//end .entry-bottom